onsdag 4 mars 2009

Klättring och bus

Nu har vi börjat komma igång med olika aktiviteter igen. Måndagar går vi fortfarande i mån av tid och ork till Svenska Kyrkans barntimme. På tisdagar har vi nu barntimme med sång, lek och pyssel (vilket vi aldrig hann till förra terminen), och eftersom det är i närheten av alvin kleins farföräldrar, så går vi dit och äter lunch om vi inte har något annat inplanerat.

Sedan idag lyder onsdagsprogrammet barngympa, vilket vi ju testade för några veckor sedan. alvin klein var dagen till ära sportigt klädd i Djurgårds-tröja.



Den här gången lekte alvin klein glatt med bollarna och klättrade och kröp på alla stationer som hade byggts upp. Knappt hade han klarat av en station ville han börja om igen.
Att alvin klein tycker det är roligt att klättra märkte jag igår. Jag skulle bara lägga in några handdukar högt uppe i ett skåp och tog fram lilla stegen. När jag klev ner för att hämta några fler handdukar passade alvin klein på att klättra uppför stegens två steg. Iklädd sovpåse. Sedan stod han där på stegen och drog i jackorna som hänger där och tyckte det var jättespännande att se sakerna ur ett annat perspektiv än vanligt. Klättrade ner, klättrade upp igen. Det var bara för mig att se till att han inte trillade ner. Han hade roligt iallafall.

Något annat alvin klein hade mycket roligt åt den här veckan var att äta sand. Vi var på lekplatsen och han provade att stoppa en näve sand i munnen. Det tyckte inte jag var så bra och försökte hindra honom för det. Vilket ju är helt lönlöst och enbart utlöser en motsatt reaktion: "åh det var kul, det ska jag göra igen" - varpå alvin klein tog tre nävar sand på raken och stoppade i mun. Gott...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, hihi, vilken otroligt fin tröja han har! :)

Åsa sa...

visst är det :-)

Anonym sa...

En sån tokigt söt tokunge då!!! Han är född djurgårdare, det bara ÄR så... Åh vad jag längtar till april! kram