tisdag 28 oktober 2008

Tisdagsprogrammet som aldrig blir av...

Omigen undrar jag varför det verkar självklart att man bara för att man har en bebis hemma går upp i ottan. Varför ha en barntimme som börjar halv 10? Det innebär att jag måste gå iväg vid okristliga (!) klockan 9 på morgonen. Det är ju inte bara att kliva ur sängen o dra på sig kläderna o gå iväg, nä man måste ju mata lillen, byta blöja, tvätta o klä på honom, leka o busa så att man får honom i barnvagnen etc.
Idag hade jag alltså - liksom de senaste fyra veckorna - tänkt gå iväg på katolska kyrkans barntimme här i orten, men - liksom de senaste fyra veckorna - det blev inte av. Det blir aldrig av...

Publicerar en bild på alvin klein med en liten berättelse till:

Det var förra veckan, jag skulle mata alvin klein och på menyn stod pumpa och oxkött. alvin klein matningsvägrade, dvs han greppade tag i skeden innan jag hann stoppa den i munnen på honom o efter andra gången gav jag upp.
- Så du vill äta själv? Jaha, då ska du få göra det, så får du se hur svårt det är. Och så gav jag honom lite mat i en plastskål och ställde den på bordet framför honom. Han kastade iväg skeden på golvet och "slevade upp" maten med fingrarna och stoppade i munnen. Bebis på 9,5 månader äter själv! Så jag plockade fram kameran i all hast. I början gick det ju bra, men sedan började han kladda med maten och resultatet ser man ju på bilden...
Kan tillägga att han fick bada sedan. Och köket borde rengöras med högtrycksspruta!

4 kommentarer:

Erika sa...

Vilken liten rackare! :)
Undrar om Elias lillebror (ja, det blir en gosse till!) blir lika finurlig?

Åsa sa...

grattis, en pojke! Fast vad tycker Elias om det, han ville ju ha en lillasyster tydligen?

Anonym sa...

Inte alla som är söta med matkladd... Jag borde oxå få va mammaledig, har ju två bebisar nu! Kolla på pepsibloggen! kram Linnéa

Erika sa...

Det verkar som att han accepterat att det blir en lillebror :)