måndag 27 oktober 2008

Måndagsprogrammet

På måndagmornar har Svenska Kyrkan barntimme, dvs en massa svenska barn som samlas och leker, snor varandras leksaker och (mammorna) sjunger svenska barnvisor. Idag var vi där, trots ösregn och att det började redan klockan tio, vilket är ett stort skäl till att vi bara har hunnit dit en gång tidigare. Varför tror folk att bara för att man har bebis går man upp med tuppen o kan gå ut ur huset halv tio på morgonen???
Men idag hann vi, mycket tack vare att klockan ställdes om till vintertid i helgen. Trevligt att prata lite svenska även om det mest handlar om barnen och ibland lite om tyska och svenska olikheter.
En annan fördel med att gå dit är att det bjuds på lunch (man får ju betala förståss... 6 Euro, dyrt!) o då slipper jag ju laga mat själv. Det är så TRIST!

Alvin tillbringade första tjugo minuterna på barntimmen med att stå och hålla i sig i en gåvagn och titta på de andra barnen. Ett par timmar senare hade han "tinat upp" och busade runt själv och testade akustiken i kyrksalen med att skrika. När jag skulle byta blöja på honom vände han sig om o kröp iväg - det var ju så mycket att upptäcka där! Sedan ville han inte gå därifrån. Ska försöka pallra mig dit lite oftare.

2 kommentarer:

Annika sa...

Haha, Alvin är söt! Han har inte lärt sig gå än va..? Ser framemot jul redan :)

Åsa sa...

mmm, visst är han söt. Flyttade på bilden eftersom jag ville skriva en anekdot till den, men just när jag hade laddat bilden igår kväll vaknade alvin klein.
Nä. han går inte än men står rätt länge fritt (utan att hålla i sig) så det kanske inte dröjer såå länge till.