onsdag 11 februari 2009

idrottsdag



så här ser en utmattad (snart) 13-månaders pojke ut efter en intensiv dag med mycket idrott.
Det började redan klockan halv tio i morse (jag vet, hemskt tidigt!) med gymnastik för småbarn (1-3 år), vilket innebar bla att leka med boll, klättra upp- och nerför tjocka mattor och krypa genom tunnlar. alvin klein tyckte det var spännande, men det intressantaste var nog ändå att titta på alla andra barnen.
En enda pappa var med, annars var det bara mammor och en eller annan farmor. Pappor är tyvärr sällsynta i sådana sammanhang. Men tack vare att man har ändrat reglerna i Tyskland och gett föräldrarna betald föräldraledighet i upp till 14 månader (förebild var till stor del Sverige), så är det allt fler och fler pappor med i bilden.
Pappa V, alltså alvin kleins pappa, har nu haft en månads pappaledigt och idag var sista dagen hemma för hans del (nej, han följde inte med på babygymnastiken, eftersom han nattade om alvin klein klockan fyra imorse fick han sovmorgon). Så vi åkte iväg till badhuset och badade med alvin klein (ja, plaska vatten!).


alvin kleins badbyxor


alvin klein blev eld och lågor när jag berättade att vi skulle bada och "plaska vatten" - han gjorde tecken för bada och visade hur man plaskar vatten och skrattade. Sedan blev han något förvånad över att jag pratade om att åka bil för att bada - han ville gå upp på övervåningen där badrummet är. Men när vi väl kom in på badet och han såg simbassängen sken han upp. Och vi hade det väldigt roligt, vi tre.

2 kommentarer:

Erika sa...

Hehehe, han ser verkligen ut som en slagen hjälte.
Jag har förresten shoppat på Tradera igen - en mammablus. Mattias börjat att bli riktigt orolig för mig :)
Men det är ju kul ju!

Åsa sa...

jag gjorde likadant, man hade ju inte direkt tid och ork att gå runt i affärer för att leta efter mammakläder, bara för att upptäcka att ens storlek var slutsåld... aå shoppa på du! :-)