söndag 1 november 2009

morgonstund har guld i mund!

Jag har bestämt mig för att inte bli irriterad när alvin klein väcker oss tidigt på morgonen och är pigg som en lärka. Jag har bestämt mig för att det kan vara mysigt. Gilla läget. För jag kan inte ändra det ändå. Kan tillägga att jag inte hör till de morgonpigga människorna. Behöver alltid runt tjugo minuter på mig efter att jag har vaknat till att jag kan göra något överhuvudtaget och man kan tilltala mig. (Känns det igen?)

Men sedan alvin klein kom till oss har det ändrats något. Som den urtidiga morgonen när jag vaknade av att jag redan stod på golvet bredvid min säng och var på väg till alvin klein som grät i sin säng i sitt rum.

Haha, skulle nog kunna jobba på brandkåren om det fortsätter så där! Det skulle nog alvin klein gilla. Han är helt såld på brandbilar och co (inte minst sedan vi var på öppet hus hos brandkåren). Kanske det har funkat så bra med dagmamman just för att hon har fyra leksaksbrandbilar?

Nu finns det en viss risk att han inte längre är så intresserad av att gå till dagmamman längre. För nu har han en alldeles egen brandbil. Och den är STOR! Och den kan SPRUTA VATTEN! Och snart får den riktigt blåljus med siren också.

Lägger snabbt upp en mindre bra bild på alvin klein och brandbilen (kamerans batteri var svagt, dvs dålig blixt).



Tuta bil!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är väl bara att börja med fysträning så att han kan söka in som juniorbrandman!!!
Morfar

Åsa sa...

ja, han tycker ju om att springa:
"pjingaaa" :-)

Anonym sa...

Å, en sån fin brandbil, Alvin. Min morfar var brandman. Puss fr. mormor