tisdag 3 november 2009

"titta pippi boo"

"titta pippi boo" sade alvin klein ikväll och pekade på väggen. Vaddå Pippi-bok, undrade jag, vi har ju ingen bok om Pippi...

"titta pippi boo" upprepade han igen och gick fram till den vita filmduken som hängde ner sedan i helgen. Jaha! Nu gick det upp ett ljus för mig!

Han syftade på Pippi-filmen vi tittade på i helgen på dvd och eftersom han inte känner till fenomenet "film" (vi har inte tv) så kallade han det för "bok".

Så vi tittade lite på nästa Pippi-film, men alvin klein började härma Pippi och leka drake på golvet, så då stängde vi tillslut av. Vilket han naturligtvis inte tyckte var bra, men å andra sidan tittade han ju inte heller.

Sen när jag försökte natta honom och vi sjöng lite visor tillsammans (efter att han hade gallskrikit ett tag efter "pippi nim" som han nu kallade filmen för), piggnade han till och skulle plötsligt rida på sin stackars mamma: jida! hoppa!

Fem minuter senare fick jag lägga honom ner i sängen tillsammans med hans docka, Bobo, och han somnade sött. Hoppas han sover hela natten.

Så att han är pigg och alert för nya bus och upptåg i morgon. Hehehe...

2 kommentarer:

Erika sa...

Hehe, fågeln som du gav Marcus heter också Bobo. (Detta för att han själv sa bobo en gång när han lekte med den).

Anonym sa...

Kul! Äntligen! Har han kvar Pippi-dockan?
Alvin, jag vill titta på Pippifilm med dej när morfar och jag kommer.Puss puss!