måndag 7 februari 2011

lustigt sagt

Ett par lustiga alvin klein-kommentarer så här emellanåt:

Häromdagen var jag förkyld och hade ont i halsen. Naturligtivs ville alvin klein att jag skulle läsa en bok för honom men jag förklarade med hes röst att det inte gick för jag hade tappat rösten. Det tyckte nog alvin klein lät konstigt och ville hjälpa mig. Han böjde sig ner, låtsades plocka upp någonting från golvet som han gav mig och sa:

- Här är din röst igen mamma. Sedan böjde han sig ner igen och gav mig någonting mer:

- Och här är ditt tålamod också.


Ja, jag brukar liksom tappa tålamodet, ibland...

Tidsbegrepp är svåra att förklara för ett litet barn (iallafall om man inte har mycket tålamod, haha). När jag numera säger någonting till alvin klein, typ pratar om nånting som vi gjorde för ett halvår sedan eller liknande och säger att "det var för längesedan", så protesterar han:

- Men mamma, för länge sedan fanns det inga människor!

Vad ska man svara på det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj! Det känns som om jag är inblandad här! På dinosauriernas tid fanns inga människor! Det var längesen! Kul du skriver ner vad som sägs! Hur går det för den lille då? Han kryper väl kring som bäst bland fötterna på er andra, eller? Kram Mormor