söndag 10 oktober 2010

som fisken



Det är inte alltid alvin klein vill sova middag nuförtiden. Vilket är synd, för när han inte har sovit middag är han oftast väldigt trött och gnällig på eftermiddagen. Och då kan man inte göra något roligt med honom. Som i torsdags (min födelsedag alltså), då åkte morbror B och jag (och morten gross) iväg för att gå på guidad tur genom en gammal borg i närheten. Och alvin klein fick stanna hemma med pappa V, för han var så jättetrött att han inte orkade någonting. Och det var han naturligtvis mycket ledsen för.

Idag skulle vi gå till zooet i närheten. Men först skulle vi sova middag eller åtminstone vila en stund efter lunchen. Och alvin klein ville inte sova utan istället lyssna på musik i sitt rum och vila på sängen. När han något senare hörde mig, kom han ut ur sitt rum och sade:

- Mamma, jag har sovit!
- Jasså, så bra, svarade jag.

Och så lade alvin klein till:
- Men jag blundade inte! Jag sov som fisken! och så skrattade han.

Sedan åkte vi till zooet.

mina vackra blommor:



2 kommentarer:

Anonym sa...

Apropå fiskar! Vi har flyttat in våra guldfiskar nu och det är frost ute. Mörten fanns inte i dammen. Pappa tömde den helt - inte ett spår! Vem tog mörten? Vackra blommor!

Åsa sa...

"Det var jag!" skulle alvin klein säkert ha sagt, för det säger han om det mesta just nu, fast det är till hans egen nachdel :-)