fredag 8 oktober 2010

muuuh!

Dagens roligaste kommentar:
- men mamma, du är ju gräs!
- ?
- Och jag är en ko!

och så började kon (alvin klein) tugga på gräset (min gröna stickade tröja).

Fniss! Det var svårt att hålla sig för skratt!

En som gärna skrattar, eller åtminstone ler mot en, är morten gross. Nyligen låg han och skrek i sin säng (vilket inte händer så ofta) och när jag kom fram till honom slutade han genast gråta och log sitt allra sötaste leende. Ikväll lyckades jag natta honom efter ett par försök genom att sitta och hålla hans lilla hand. Hans ögonlock blev tyngre och tyngre, men han tittade lite då och då på mig som för att försäkra sig om att jag var kvar - och log. Söt!

En som däremot grät straxt innan han somnade ikväll var alvin klein. Han ramlade mot elementet i sitt rum och slog i örat. Det blev alldeles blått och måste ha gjort jätteont. Stackarn.

Mitt lillfinger känns iallafall bättre idag, alltid något!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas örat mår bättre idag! Jag längtar väldigt mycket efter att få se er alla och just nu efter att få se Ms leende. Känner mig bättre idag, men denna virusinfektion har varit tuff och kom definitivt olämpligt. Jag har fått vältra över ett stort lass på mina scoutvänner inför distriktsstämman som är idag. Skönt med dator. Svårt prata idag. Puss till alla! mamman- mormor