tisdag 5 oktober 2010

ägg ägg ägg!



Nu sitter jag här med högerhanden och armen i bandage. Det hände en liten olycka i söndags morse. De flesta olyckor händer i hemmet och den här gången var det jag som lyfte upp handen samtidigt som alvin klein kastade sig ner på sängen jag låg på, varpå lillfingret träffades av honom och böjdes bakåt, åt fel håll.
Idag var jag hos farbror doktorn som ansåg att fingret inte var brutet utan att ledbanden och senorna i finger och armens utsida "bara" har översträckts. Vilket gör f-b-at ont, ända upp till armbågen.

Och tyvärr gör det ont att skriva med. Pekfingervalsen är svårt att ställa sig om till...

ajajaj!

ägg ägg ägg! (minns du? Se mitt tidigare inlägg)

Men i söndags var vi på medeltidsfestival på en gammal borg i strålande brittsommarsolsken. Flertalet av besökarna var klädda i medeltida inspirerade dräkter. Vi såg en teaterpjäs (teaterpremiär för alvin klein!) och lyssnade på livemusik, tittade på alla lustigt klädda människor och hade det allmänt trevligt. Innan vi åkte hem, fick alvin klein åka "medeltida" karusell.



Nu är morbror B här hos oss. Gissa vad alvin klein svarade när jag frågade honom vad vi ska göra när han är här:
- Jag vill busa med honom!

Så, det ska vi göra nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Busa på du Alvin! Min inga skador,tack! Mormor

Moster L sa...

Nää... vill han busa? Ovanligt ;-)

Men när o om ni kommer hit så kan han få rida häst!!!