lördag 5 juni 2010

dagens citat


brandmannen alvin klein


äntligen - sommaren har kommit!

I fredags morse satt alvin klein och jag kvar vid frukostbordet medan Pappa V skyndade sig för att åka iväg på ett möte med far sin (han hade ledigt den dagen).
- Jaha, vad ska du och jag hitta på idag, då? frågade jag (som är mammaledig nu) alvin klein.
- Busa! svarade han.

Han hittade på lite bus för sig själv, sedan åkte vi iväg till en barnaffär och handlade lite kläder och leksaker på utförsäljningsrea. På hemvägen skulle vi hämta pizza som Pappa V beställt. I bilen på väg från barnaffären sa jag till alvin klein att nu åker vi hem och äter pizza. Vad svarade han då? Jo:
- Nej, fösst måste vi köpa pista!
Äh, jo, javisst, det hoppade jag visst över. Men alvin klein kan man inte lura så lätt, han är noga med detaljerna!

Redan innan jag ramlade i trappan för ett par veckor sedan hade jag ont i ryggen, nu har jag alltså dubbelt ont och det blev ännu värre igår kväll när jag snubblade, och det smärtade till ordentligt i korsryggen och svanskotan när jag hastigt reste upp överkroppen igen för att inte falla. Även idag har jag känt av detta och vilat mig mycket. Så när jag låg på sängen lekte alvin klein doktor och kylde min rygg och "lagade" den. Då hörde jag även kommentarer som "min sjuka mamma" och:
- Då får jag köpa en ny mamma! Du är en gammal mamma! Jaha, nu börjas det igen...

Han har en bok om en mus som vill köpa en ny mamma för hans gamla mamma är så sträng, men i slutändan inser musen att hans egen mamma är den bästa som finns. Jag hoppas att alvin klein också inser det, tillslut...

1 kommentar:

Aqeel sa...

Some great pictures of children.