söndag 9 maj 2010

mors dag



Det har vissa fördelar med att bo utomlands, som att det är mors dag i dag i Tyskland och mors dag i Sverige i slutet av maj. Jag blev lite firad idag, och förväntar mig naturligtvis att bli firad om ett par veckor igen.

Imorse fick jag sova lite längre medan Pappa V läste böcker för alvin klein och klädde på honom. Jag väcktes senare av att sovrumsdörren flög upp och alvin klein lade sin lilla hand i mitt ansikte.
- Titta! sa han förtjust och gav mig något. När jag väl fick upp ögonen såg jag att det var en söt liten blombukett som han hade plockat med hjälp av Pappa V. I ösregnet.

Senare åt vi oss proppmätta på buffétlunch på restaurang med alvin kleins farmor (som var gräsänka över helgen) - men alvin klein var inte alls intresserad av maten (förutom av salatgurkor, oliver och glass) utan ville helst leka i restaurangens lekrum. Hemma "hjälpte" han mig att sätta ihop en låda till hans leksaker och lekte att det var hans hus, båt eller garage.



Roligt hade han iallafall, lådan gick inte sönder och jag fick passa på att göra färdig lådan (med skruvar och muttrar!) när han sov.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gulligt! Och blommorna hade skaften kvar!!!! Trevlig resa! Hälsa! Var rädda om er!