fredag 30 april 2010

gammal men fin

- Du e en gammal mamma, sa alvin klein till mig igår kväll när jag skulle natta honom.
- Då får jag köpa en ny mamma! lade han till.

Hmmmm... nog för att jag känner mig gammal med en rygg som gör ont och att jag är ständigt trött, men inte ville jag höra det av mitt eget lilla pyre!

Men idag fick jag istället snälla kommentarer av alvin klein, som gottgjorde gårdagens:
-Aij älskar dig! Aij har en fin mamma! Du är en vit mamma! och klappade på min fina vita blus som jag hade tagit på mig för jobbet.

Dessutom blåste han på mitt huvud för att blåsa bort huvudvärken imorse och på eftermiddagen gav han mig extra tålamod när vi skulle handla mat inför långhelgen (söndags- och helgöppet kan vi bara drömma om här i Tyskland!) tillsammans med alla andra invånare i vår lilla stad.

Då kan man inte vara ledsen längre för att man blir kallad gammal. Och jag hoppas att han inte vill byta ut mig mot en ny...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj oj, vad det rör sig mycket tankar i det lilla huvet! Han är ju för gullig alltså! Kram från mamma-mormor-svärmor!



1