måndag 26 april 2010

hmmm...

Imorse förklarade jag för alvin klein att jag skulle till doktorn för att titta på bebisen i magen och att han skulle få vara hos dagmamman under tiden. Det verkade han inte ha något emot, trodde jag, men så sa han plötsligt:
- Då har jag ingen mamma längre!

Likadant var det förra veckan - när Pappa V hade åkt till jobbet (vi stannade hemma lite längre den dagen) så sa han "nu har jag ingen pappa längre".

Hmmm... var har han fått det ifrån? Och vad menar han egentligen? Han vet ju att vi kommer tillbaka.

Annars leker han väldigt gärna att han är en bebis. Ibland en liten bebis som bara ligger o "gråter" eller kryper omkring, eller en stor bebis som kan lite mer men inte lika mycket som en stor tvååring. Och jag som trodde att det kommer först när Knyttet har kommit...

Undrar hur det här ska gå?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det går jättebra! Låt honom få vara med och hjälpa till, känna att han inte blir undanskuffad. Han kommer behöva många kramar och sagor! Tänk efter hur du kände dig när Pelle kom Och oroa er inte, men lämna inte bort Alvin mer än nödvändigt! Puss och kram från mormor- mamma