söndag 7 mars 2010

Varför vi duschar klockan fem på morgonen


för att "glada till oss" efter dagens elände gick vi o hälsade på elefanterna på zooet

Det börjar bli riktigt tjatigt! Efter att vi äntligen börjat känna oss någorlunda bra igen efter maginfluensa och kraftiga långvariga förkylningar och segdragen hosta och halsont, så kommer det här...

I morse vaknade jag till och hade precis vänt mig om för att somna om igen när jag hörde en dörr gå upp. Det kunde ju bara vara alvin klein. Men först efter ett par minuter hörde jag honom smågråta efter mamma. Så jag skyndade mig till honom, jag var ju ändå vaken och tyckte att Pappa V kunde få fortsätta sova. Men så snart jag kom in i alvin kleins rum förstod jag att jag måste väcka Pappa V ändå. För alvin klein hade kräkts ner hela sängen och hela sig. Så det var bara att duscha honom och tvätta håret, fast han grät och inte ville. Men vi hade inget annat val, ju. Jag duschade med, för att kunna tvätta av honom bättre.

Pappa V fick gå och sova sedan igen, i gästrummet, efter att han tagit hand om all smutstvätten (stackarn! det hade jag inte gärna gjort...) . Men alvin klein ville inte sova minsann (min missräkning!). Vi satte oss i min säng o läste ett par böcker, sedan lyssnade vi på Emil och Griseknoen-CDn, som är storfavorit just nu. Klockan åtta kom Pappa V upp med magvänligt té till alvin klein och jag fick gå och lägga mig i gästrummet (vilken tur vi har det!). Tyvärr kunde jag inte somna om, men det är ju en annan femma. Så länge inte vi också blir magsjuka är jag glad. Speciellt som vi ska flyga till Göteborg på onsdag!

PS: alvin klein mådde faktiskt bra resten av dagen. Han åt iochförsig bara lite och sov tre timmar mitt på dagen, men var annars rätt glad och pigg och lekte att hans docka Bobo måste åka ambulans till sjukhuset för att han hade ont i magen. Sedan blåste vi på Bobos mage och allt var bra igen.

2 kommentarer:

Erika sa...

Stackars Alvin (och hans mamma och pappa förstås). Vilken tur att han piggade på sig snabbt!

Hur är det med magen då? :)


Kram Erika

Åsa sa...

kanske vi ropade hej för tidigt? Idag, efter att han hade sovit en timme vid lunchtid, fick han diarré... jag fick duscha honom igen. HOPPAS att allt är bra innan vi ska flyga!