tisdag 23 februari 2010

alvin klein tycker om! och sjunger

oj, det är så länge sedan jag skrev (aja baja! - men jag har varit sjuk i två veckor ju!) och så mycket jag inte skrivit om, så var ska jag börja?

För ett par dagar sedan tittade alvin klein och jag i en av hans många böcker och där var en liten katt. Då pekade han på katten och talade om att "Ajin tyckel om katten!" och han tycker om mamma och pappa och farmor och farfar och mormor och morfar och så vidare - men han tycker inte om hundar, för de skäller så. Det har han fått lära sig hos sin dagmamma, som vårdar sin mors hund.

Och så tycker han speciellt mycket om mammas mage just nu, för därinne är "mammas bebis" (fast det är ju pappas bebis också, förklarar jag för honom). Han klappar gärna på magen och talar om att bebisen ska komma ut och då blir han "stoleblol" och ser väldigt stolt ut. Igår trummade han för bebisen, andra dagar sjunger han för den.

Helst vill ju alvin klein att jag sjunger för honom ("sjunga" användes även synomymt för att läsa eller berätta saga) men nu börjar han sjunga själv också. På sitt eget lilla vis. Hör själv en kortversion av - ja, vad sjunger han egentligen? (19,5 MB)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hej! Jaa, vad sjunger du egentligen? Är det om krokodilen som kör runt i en bil ? Skönt ni verkar må bättre nu. Vihar varit på skidtur, jättemycket snö och vi fick spåra själva.

Åsa sa...

haha, du gissade rätt, ju! Inte illa, jag förstod inte själv vad han sjöng de första gångerna...

Anonym sa...

Vi vill se mer rörligt, tack!

Erika sa...

Gullunge!!!

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu