söndag 10 januari 2010

hej då, mamma! (Gå nu äntligen...)


Så här ser man ut om man snart är två år och har ätit lingon med hela kroppen!
Men vi undrar fortfarande hur han lyckades få dit lingonfläckarna på den vita gardinen nästan två meter snett bakom honom...


Vi är tillbaka i vardagen, jag har jobbat den här veckan och alvin klein fick vara hos sin farmor och farfar eftersom dagmamman fortfarande har semester.

Och att komma till farmor och farfar tyckte tydligen alvin klein bara var roligt. När jag lämnade honom första morgonen stod jag och pratade lite med mina svärföräldrar i hallen. Men redan efter en liten stund började alvin klein att dra i min hand:

- pom mamma! pom! sitta ner! (pom = kom)
Och jag hukade mig ner framför honom. Och fick en stor kram av honom. Mysigt tänkte jag.

Men i nästa ögonblick öppnade han dörren till tamburen och sedan ytterdörren och drog och nästan knuffade ut mig. Hej då mamma! Gå nu äntligen, jag vill leka med farmor och farfar nu!

Så smällde alvin klein igen ytterdörren bakom mig (jag gick ju ut, skrattandes, för att vara med i leken) och när jag kikade in genom brevlådeinkastet såg jag att han stod där och skrattade. Hans farmor öppnade dörren åt mig igen, och alvin klein försökte stänga den lika snabbt igen.

Lilla busungen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med självständiga barn! Skönt du tar det så och inte tycker synd om dig själv! Nu är vi hemma igen och det är iskallt i huset denna måndag morgon. Åke försöker elda. Kramar värmer säger Naturskyddsföreningen. /kram på er allihop