fredag 1 januari 2010

Gott nytt år!

Redan år 2010, oj vad tiden går. Snart är det alvin kleins födelsedag. Häromdagen åkte vi två med bil i stan med alvin kleins mormor och morfar. När mormor snabbt hoppade ut ur bilen för att gå in i en leksaksaffär, förklarade jag för en undrande alvin klein att mormor skulle köpa en födelsedagspresent till honom. För snart fyller han ju två år.
- Sjunga! utbrister alvin klein då glatt.
- ja, det ska vi göra. Vad ska vi sjunga för dig? undrar jag.
- må ha le'a! och "hu'a!"

Han har koll på saker o ting, den grabben. Min största utmaning inför födelsedagen är nu att få tag i en bra barngitarr, för det har jag lovat honom. För när man blir två år kan man få en gitarr, som hans kusin fick.

Idag har vi tänt dopljuset, det är alvin kleins första dopdag. Och passande nog stod dopljuset här hos mormor o morfar och väntade på oss. Men alvin klein får nog öva sig i att blåsa ut ljuset, några dagar har han ju på sig till födelsedagen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Älskling,
gibts auch neue Bilder?

Gruß,

Volker

Anonym sa...

Gott nytt år, volker! Bilder ska Åsa få ta från min kamera! Kram Mormor M

Åsa sa...

Volker: es gibt noch nicht so viele neue Bilder, aber ich werde mich bemuehen :-)