onsdag 11 november 2009

tvål är inte mat...

Jag tror att alvin klein har kommit in i trotsåldern, åtminstone är han väldigt tvärtemot nuförtiden. Går åt motsatta hållet vi ska till och börjar springa när jag säger att han ska stå stilla, kastar ner maten på golvet för att se hur vi reagerar och skrattar när vi blir arga på honom: "Mamma ajj!"

Och så biter han ihop munnen och ser väldigt finurlig ut när vi ska borsta hans tänder. Men ikväll fick jag tillslut borsta hans tänder, för jag sa att vi skulle borsta bort tvålen. Och att tandkräm smakar bättre än tvål. För det vet alvin klein sedan idag, hur tvål smakar!

Han måste ha varit hungrig, för när vi tvättade händerna efter att ha varit på lekplatsen, så tog han plötsligt tvålen och bet av en stor bit. Jag lyckades få ut en del av tvålen ur munnen, men han hade redan hunnit tugga på den. Resten svalde han och genast byttes den triupferande blicken (haha, mamma hittade inte all tvålen i munnen!) ut mot en illa grinande ansikte, tårar ur ögonen och ett par små blåsor som kom ut ur munnen...

Jag förklarade för honom att det inte är meningen att man ska äta tvål, för det är inte mat. Och vi kom överens om att det inte smakar gott och att man inte behöver pröva igen. Men det tror jag han kommer glömma snart igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Alvin da! Du kan låtsas äta ,det är mer kul! Det gör vi på dagis.