fredag 16 oktober 2009

nya skor...

När morbror B var här hade vi mycket kul. Vi var på motor- och teknikmuseet i Sinsheim, vi vandrade upp på berget i molndiset och vi "turistade" i stan. Och sista dagen morbror B var här köpte vi nya skor till alvin klein. Det var något jag hade tänkt göra sedan en vecka och nu blev det äntligen av. Och alvin klein hade under tiden lärt sig säga något nytt, nämligen "nya toor". Sedan var han väldigt nöjd med sina nya skor. Eller? I natt började jag ju undra.

Klockan halv två på natten väcktes vi av att alvin klein grät i sin säng. När jag väl kom in i hans rum stod han i sängen och gallskrek, så jag tog upp honom och försökte förstå vad han sa. Efter en stund förstod jag: "nya toor!" och så gjorde han tecknet för skor. Men varför han sa det förstod jag inte. Det gick knappt att hålla honom, så upprörd var han. När jag satte mig med honom i gungstolen skrek han "neeer!" och pekade på trappan.

Efter lönlösa försök att lugna ner honom, efter att vi gett honom vatten att dricka och baddat honom med vatten i ansiktet och nacken för att se om han vaknar och det kanske "bara" var en dålig dröm eller nattskräck, gav jag upp. Jag gick ner med honom i hallen, där hans nya skor stod. När han såg dom blev han inte lugn, som jag hade hoppats på, utan började gallskrika "påååå!!!" istället.

Suck!

Han lugnade ner sig efter ungefär en halvtimme (och nej, han fick inte på sig de nya skorna, eftersom de ju var smutsiga) efter att jag baddat honom på nytt med vatten i ansiktet och i nacken. Då blev han med ens lugn som en filbunke. Sedan läste vi i en bok och sedan fick han somna bredvid mig. Vilket ju också tog ett bra tag, men det är väl inte så konstigt efter ett sådant drama.

2 kommentarer:

Erika sa...

Ungar och sömn. Funkar inte alltid som ett klockverk. Elias sover bra (ta i trä), men Marcus har haft några kvällar nu när han inte kunnat komma till ro ordentligt. Vaknat med jämna mellanrum, och det enda som hjälpt har varit att han fått komma till bröstet och snutta sig till sömns. Puh.

Anonym sa...

Hej lilla morsan! Känner med dig, men för mej gällde nästan alltid sova samma säng. minns du? Det värsta var att jag tyckte om det och ni som var äldre ,inklusive pappa fick vackert vänta. Jag somnade ju dessutom ofta själv. Kämpa på, men tag hjälp av pappa V så mycket du kan, så du håller! / kram från Mamma