måndag 12 oktober 2009

"neej 'ova!"

"neej 'ova!" - det är alvin kleins nya ?mantra?... han vill helt enkelt inte sova.

Inte på dagen, när det finns så mycket annat spännande att göra. Och de senaste två nätterna ville han inte heller sova. Ena natten väckte han oss: "Mamma! Böja!" och ville att jag skulle byta hans blöja. Mitt i natten!
Inatt väckte han oss igen, och höll oss vakna i minst två timmar. Babblade glatt för sig själv och protesterade högljutt när jag bad honom vara tyst och försöka sova: "neej 'ova!"

Det var inte bara mig och Pappa V som alvin klein höll vaken inatt, utan även Morbror B, som är här på besök några dagar. Och alvin klein, som tycker om sin morbror mycket, glömde självklart inte bort att hojta även på honom mitt i natten: "Mamma" Pappa! ... Böö!"

Vi har gjort massa roliga saker med Morbror B, men det får jag skriva om en annan gång - när jag har fått sova. Nattinatti!

Jaaa 'ova!

1 kommentar:

Anonym sa...

Alvin. När mormor kommer ska mamma få sova. Då kan du och jag mysa i källaren. Morfar får vara med om han orkar.