onsdag 7 oktober 2009

ja må jag leva!


min födelsedagstårta

Jaha, så har man fyllt ett år äldre igen. Firade dagen med att inte jobba och lämna alvin klein hos dagmamman* ett par timmar så att jag kunde gå till frissan och äntligen klippa håret. Handlade, hämtade kaka hos svärmor (hehe, bra med en svärmor som gärna bakar), åt snabb lunch och röjde undan värsta stöket hemma (allting sopades mao under mattan).
Medan alvin klein sedan sov bakade jag ett par kladdkakor och blev klar med det kl halv fyra. Från halv fyra hade jag bjudit in några vänner (med barn) på fika och som tur var var det för tidigt för de flesta, så jag fick en liten paus för mig själv och alvin klein. Pust!


blombukett från mina morföräldrar


sol-ros


stoor blombukett med röda rosor från min älskade man (Pappa V)

Sedan tillbringade vi - sju vuxna och sex barn - eftermiddagen/kvällen i trädgården i kortärmat tills det började bli för mörkt ute vid halv sju-tiden). Det var 23 grader som varmast och ännu kl 9 på kvällen var det 19 grader - utomhus! Och i Norrland har det varit snöstorm...


alvin klein smakar på plommonsylt - han är en liten gottegris. Precis som mor sin...

* ja, alvin klein går till dagmamma nu, vilket funkar bra förutom att han inte vill att jag ska gå därifrån och inte vill sova där. Men å andra sidan så slutar han gråta efter mig så snart jag försvinner och sover middag gör han ändå inte längre så ofta - han somnar numera bara i bilen, om överhuvudtaget, och sover då max en timme.
Igår morse gnällde han att han ville gå upp och sova. När jag senare avslöjade att vi skulle gå till dagmamman ville han inte alls bli påklädd, utan tog sig upp för trappan om och om igen och grät hela tiden "Upp. 'ova hemma!" (= Vill gå upp - sova hemma). Men inte ville han vara i sängen heller och han sov inte middag alls den dagen. Det kan bli jobbigt, det här!

3 kommentarer:

Annika sa...

Grattis igen syster! Men inte visste jag att du fyllde elva? ;) Att döma av ljusen alltså, hehe.

Helt otroligt vad varmt ni har. Här var det frost igår morse och man kan knappt ha kortärmat inomhus..

Åsa sa...

man tager vad man haver :-)

idag var det redan kallare, bara 20 grader :-)

Moster L sa...

Åh f-n va najs! Jag tror jag kommer ner direkt, idag drog jag på mig DUNJACKAN! Fast mest för att det är så kallt o blåsigt att promenera till stallet, plus att jag fått ont i öronen av gårdagens storm o dunisen har luva o jag har ingen mössa...