söndag 4 oktober 2009

i väntan på inspiration

Ville skriva ett roligt eller intressant blogginlägg, men när jag nu väl satt med datorn i knät visste jag inte längre vad jag ville skriva om. Eller hur. Det är svårt med inspirationen ibland.

Eller så beror det bara på att jag har låtit mig förföras av andra utbud i nätet. Som facebook. Jag som har försökt undvika facebook. Och bloggar med för den delen. Nu är jag såld. Fast jag har inte publicerat så mycket avslöjande om mig själv. Än. Förmodligen bara en tidsfråga.

Nej, jag har snarare tillbringat timmar (!) med att snoka i gamla vänners och bekanntas privatliv som "hängts ut" på internet. Jag menar, det är ju ett intressant sätt att lära känna personer, som man inte träffat på länge eller inte har så mycket kontakt med, på.

Och så kan man hitta sin allra första bästa väninna igen, Anna, som nu bor på en helt annan del av vår blåa planet. Vilket gör att man blir väldigt glad. Och väldigt förvånad, hur en människa har förändrats och ändå inte sedan man träffades sist - vilket var väldigt länge sedan...

För ett par dagar sedan hittades den hessiska älgen ("Knutschi") död. Det blev alltså bara ett mycket kort besök i denna delen av Europa för skogens konung. Älgen dog tyvärr bara ett kort tag efter att man transporterat bort den från området nära motorvägen, förmodligen pga stress (se mitt förra inlägg). Det gör mig lite arg, att människor tror att de gör "det bästa" för djuret, men bara stressar ihjäl det (fast det var ju ur ett mer människo-egoistiskt perspektiv som älgen transporterades bort och hade mindre med älgens bästa att göra...)

Nog om detta och om älgar, dags att sova för man kan aldrig veta om alvin klein sover hela natten igenom eller inte.

Tand nr 16 har nu kommit upp, vilket också innebar ett par nätter med vaka mellan halv tre och halv fem på morgonen, men nu hoppas jag att det är lugn och ro på den fronten och att vi får sova nätterna igenom igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Berätta mer om Anna på telefon. Du får födelsedagspresenterna när Björn kommer. Hittade bara julklappspapper att slå in med. Sedan var det plötsligt för sent att skicka. Stackars älg! Ha en bra vecka med dagmamma och jobb. Kram till Volker och Alvin./ mamma-mormor