söndag 21 juni 2009

årets kortaste natt...

Midsommar betyder att det är den kortaste natten på året. Och det verkade även alvin klein ta på allvar. Det började med att vi var inbjudna på grillfest hos en kollega till mig. Och alvin klein fick vara uppe lite längre. Jag menar, de senaste kvällarna har han ändå inte somnat förrän halv tio-tio (nu igen!) fast vi lagt honom i säng vid åttatiden. Så varför inte umgås med lite folk och njuta av "sommaren"?

Nåväl, alvin klein hade också kul och lekte med några äldre barn, som blåste upp ballonger åt honom och såpbubblor. När han verkade väldigt trött satte vi på honom pyjamas och han fick sin go'nattmjölk och sedan försökte vi få honom att somna i barnvagnen. Det funkar ju på dagen, så varför skulle det inte funka på kvällen, tänkte jag. Men förgäves. Han ville ju vara med oss andra. Vad annars?

Det var faktiskt en flicka med på festen, två dagar äldre än alvin klein, och hon ville leka med alvin klein. Men han satt bara trött i sin barnvagn och tittade på och lät henne peta på hans näsa och mun etc.

Summa summarum: alvin klein somnade först kvart i elva på kvällen. Och då hoppas man ju i det innersta på att han ska sova läänge på morgonen. Men han vaknade vid tretiden, sedan vid sextiden på morgonen och däremellan gnällde han också ett par gånger så att jag vaknade. Natten var definivt slut klockan halv åtta. Det kändes verkligen som om vi upplevt årets kortaste natt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar om det är mormor han bråss på?Puss på er, sömntutor!

Erika sa...

Man får leva på powernaps! :)
När han blir större får du sätta på en dvd med Emil i Lönneberga och krypa tillbaka till sängs ett litet tag till :)

Nea sa...

Klart han inte kan sova när han vet att han snart ska få träffa sin moster! Han längtar väl.. Jag kan nog inte ta ledigt nästa vecka men vi hinner ju ses ändå! C U @ Landvetter!