tisdag 12 maj 2009

mjukstart


Idag var min första jobbardag. Dagen till ära vaknade alvin klein redan klockan 6 och var, efter att ha mornat sig en kvart bredvid mig i sängen, pigg som en mört. Och så länge han är på gott humör på morgonen kan man vara tacksam. Och min väckarklocka skulle ändå ha ringt tjugo över sex. Men jag kunde alltså glömma "tid för sig själv" och "duscha ifred" den här morgonen. Men det var okej, eftersom alvin klein var på gott humör. Och då gjorde det inget att Pappa V skulle få sova lite längre, då han hade så mycket att göra igårkväll att det blev sent för honom.

Det känns skönt att börja jobba igen, träffa gamla och nya kollegor och göra något som inte har med barn att göra. Men jag måste ju erkänna att det är skönt med mina arbetstider (2 dar i veckan á 5 timmar), dvs komma lite senare och istället gå hem lite tidigare!

Och alvin klein trivs hos sin farmor. När vi kom dit i morse hoppade han ur bilstolen och sprang rakt fram till henne. När jag kom för att hämta honom på eftermiddagen (efter 1 timmes övertid och 1 timmes hemfärd i ösregn och bilköer) tog jag upp honom i famnen, men efter en stund ville han hellre till sin farmor... Men det är helt okej. Sedan talade han ivrigt om för mig vad han sett idag: får ("bäääh bääh" och tecken för får), en motorcykel (tecken för motorcykel) och en traktor (vilket låter ungefär som "ta'te". Han verkade ha haft det kul, trots äckelväder ute.

Dagens bild: de fina blommorna jag fick till tyska mors dag, som var i söndags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterhand på tyska mors dag, vi ligger lite efter i Sverige.
Kul att det funkade så bra på jobbet och hos farmor, hoppas det blir bestående.
Äckelväder, vaddå? Finns inget dåligt väder, bara ....
Sa moffa

Anonym sa...

Lycka till älskling! mamma och pappa