lördag 9 maj 2009

brumbrumbil



Han går i sin pappas skor, han kör nu även samma slags bil som pappa. Fast en liten mindre modell.

Vi provkörde bilen där vi har störst plats i närheten: vid huvudingången till kyrkogården (mittemot vårt hus). Där kör vi runt runt och brummar och alvin klein tutar och vi har riktigt roligt. Tills jag plötsligt upptäcker en skara allvarliga svartklädda människor, som följer en blomprydd kista på andra sidan porten...

Jag fick bråttom därifrån, kan jag säga. När vi sedan skulle gå in och äta kvällsmat, ville alvin klein inte alls skilja sig från sin nya bil. Han stortjöt. Det tog ett tag för honom att lugna ner sig. När han sedan satt och åt, gjorde han biltecknet och sa "mmm" (vilket har ersatt "brrrumm"). Jag tolkade det som att han ville tala om att Pappa V åkt iväg med bilen till affärn, vilket jag uttalade högt. Sedan pratade jag om alvin kleins nya bil. Det skulle jag inte ha gjort, för alvin klein började stortjuta... så gärna hade han fortsatt leka med den fina nya bilen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin bil du har Alvin! DEn måste du köra med när vi kommer nästa gång morfar och jag/ puss puss från mormor

Anonym sa...

Hoppas det är en miljöbil så att det är politiskt korrekt!
Tycker morfar som inte kör miljöbil (ännu).

Åsa sa...

klart det är en miljöbil - den går hitills bara på mamma-och-pappa-energi...

Annika sa...

Jag ställer mig LITE frågande till att den är svart-gul men.. okej.. ;)