söndag 3 maj 2009

barfota utan strumpor och skor...


Ja, så gick alvin klein och jag omkring på gräsmattan hemma igår. Det var lite över tjugo grader i luften och gräsmattan något fuktig efter regnet som kom för ett par dagar sedan. alvin klein tyckte nog att det kittlade under fötterna, han gick lite ovant på den ojämna och sluttande marken men efter en stund sprang han omkring som vanligt. Imorse satt vi (jag och Pappa V) och åt frukost på uteplatsen och alvin klein sprang omkring och grävde med en spade i blomjorden och vattnade blommorna (men mest av allt stenplattorna, förståss).

Det är härligt med sommarväder redan i maj. Synd att det ska bli kallare igen i veckan som kommer. Men då ska jag ju ändå börja jobba igen. Just det ja! Jag ska jobba två dagar i veckan, bara 10 timmar sammanlagt, så det blir korta dagar och en kort arbetsvecka. Men det ska bli skönt att ha något att göra igen. Jag längtar! Och alvin klein ska vara hos sin farmor och farfar under tiden. De vill ju ändå gärna passa honom regelbundet, så det är en bra lösning på barnpassningsproblemet. Sedan får jag se hur det blir i höst, då jag vill jobba mer.

En nackdel: tidiga mornar! Men om man blir väckt som häromdagen av alvin klein, med ett glatt "hej!" (ja, det säger han också) och en kindpuss så står jag till och med ut med tidiga mornar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ljusa mornar och en gullig unge som väcker med hurtiga tillrop, vem kan motstå det.
Sade moffa.