tisdag 28 april 2009

Lek och bus med Moster L


Nu har Moster L varit här, och har redan flugit hem igen. Hennes egen sammanfattning av sitt besök var att det är jobbigt att vara moster. Men det är klart, så som hon har lekt, busat och sprungit omkring hela tiden med alvin klein, måste man bli trött. alvin klein har iallafall haft det roligt med sin moster. Hon får ju till och med pingviner att flyga!

Och vi lyckades locka Moster L till ett par museer, trots att hon sa att museum är trist och inte alls ville gå. Men jag sa att vi går till museet och dricker varsin öl. Vaddå, är det ett ölmuseum? Näää, bara nattöppna museer i stan och tillhörande fest (alvin klein fick stanna hemma med barnvakt). Vi skålade i öl under skeletten av urtidselefanter och dinosaurier. Ni tror mig inte? Se själva!



Det är en sak jag (faktiskt) uppskattar med Tyskland: alla fester och festivaler här från vår till höst.

Men vi var naturligtvis inte bara på museer. Lekplatser var ju ett måste och en dag lånade alvin klein en trehjuling av sin kompis Mia. Vi hade tänkt köpa en bobbycar till honom, men cykeln tyckte han ju också om. Men coolast är nog allt alvin klein på motorcykeln:



Moster L gungade högt i stora gungan med alvin klein sittandes i knät, vilket gav honom ett nytt perspektiv (annars ligger han bara i den gungan). Men om Moster L såg nånting?



Bilderna ovan härstammar från Moster L's kamera (fotograf hon eller jag). alvin kleins andra moster gillar att fotografera och är riktigt duktig. Idag har hon lagt in en ny fin bild på alvin klein i sin blogg, jag får väl göra lite reklam för den? Bilden alltså...

2 kommentarer:

Annika sa...

Haha! Vad tuff han är på särskilt förstabilden! Motorcykeln var ju häftig den med men han ser lite skrajsen ut ;)

Och tack för länken hörrudu :)

Anonym sa...

DEn lilla röda kepsen känner jag igen! Mamma till morbror B.