lördag 4 april 2009

Om ett par veckor...

... kommer alvin klein och jag hem till Sverige! Egentligen skulle vi hälsa på hos min mormor och morfar på andra sidan landet, men de har fullt upp med förberedelserna för en utställning, så vi får åka och hälsa på dem lite senare. Så jag bokade resa hem till alvin kleins mormor och morfar istället. Det blir inget jättelångt besök, bara fredag till onsdag (veckan efter påsk). Men ändå! Hoppas vi hinner träffa så många som möjligt.

När vi kommer sedan tillbaka till Tyskland kommer alvin kleins moster L till oss. Det ska bli jätteroligt! Hon får bo i Röda rummet, vårt gästrum.
Gästrummet har i princip fått något nytt inför varje långväga besök (sängar, skåp, bord, stolar, gardiner etc.). Nu var det gästbadrummets tur. Vi har ett trångt hörn mellan dusch och vägg i badrummet som man inte kunde utnyttja till något vettigt - trodde jag. Sedan kom jag på att man kunde ställa dit en hög och smal cd-hylla, det skulle passa in. Köpte en för 20 euro på ikea.

Vad ska man ha en cd-hylla i badrummet till? Lyssna på musik där? Jo, det vore en trevlig idé, om vi hade haft ett elurtag i gästbadrummet, men det har vi ju inte. Nej, min, enligt mig själv, snillrika idé var att ge cd-hyllan en helt annan funktion. Vad som saknades i gästbadrummet var plats för gästerna att ställa sina saker på (eller hur, mamma och pappa?!). Hyllorna i den nu f.d. cd-hyllan kan man ju sätta in som man vill, och vips så har vi hyllfack för toapapper, tvålar, tandborstglas, deo, ansiktskräm etc.



alvin klein sover nu, men förut var han ute i trädgården med pappa V och lekte med sin båt i vattenhinken.



Vattenlekar är det bästa han vet just nu: diska, tvätta händerna, vattna blommorna (men ännu hellre stenplattorna på uteplatsen), plaska och blöta ner allt omkring och sig själv. Vi byter kläder på honom typ tre gånger om dagen. Tur att det är varmare ute nu. Det har varit runt 20 grader de senaste dagarna, men samtidigt har det blåst, så det har inte känts så jättevarmt, förutom i solen. Alla buskar och träd har plötsligt stora knoppar som brister och det blommar överallt. Bin och humlor surrar omkring och fåglarna kvittrar och skyndar sig att bygga bo. I vårt kvarter är alla grannar fullt upptagna med att måla om staket och fräscha upp trädgården inför sommaren. Det är nog bara vi som inte gör så mycket (fast jag har planterat några blommor i krukorna). Skönt att vara lite lat!

3 kommentarer:

Erika sa...

Åh, vad kul! Hoppas att vi hinner ses. Kanske vi har en liten "Bubbla" att visa upp då! Hoppas jag verkligen. Börjar bli less på att släpa omkring på den här stora magen nu. Allt är tungt och jobbigt.

Anonym sa...

Hej! käck hylla och snyggt t.o.m.! Bra att A övar köra båt inför sommarseglingen, som jag hoppas ni planerar in.
Så vill jag passa på att önska E. med familj lycka till. Lycka till jättemycket / mamma M

Moster L sa...

Typiskt att ni åker hem dagen innan jag kommer till 08... Men... vi ses ju snart iaf så det gör inte så mycket! Jag verkligen längtar efter er båda! Ska bli jättekul och semestern är beviljad så jag slipper skolka...