torsdag 19 mars 2009

litet ego med bollkoll

Igår hade vi härligt vårväder här, solsken och utan kall vind (som idag, brrr). Då passade det ju bra att gå till lekplatsen, och det var flera som tyckte det var en bra idè. Det var med andra ord fullt. Och där det är många barn finns det mycket leksaker man kan "låna".

Jag hade tagit med alvin kleins nya hink-och-spade-leksaker. Men det var andra barn som lekte med dom. Själv tyckte alvin klein att det var roligare att stå och lägga upp sand och stenar på rutschkanan. Vilket innebar att varje gång ett barn ville kana ner var jag tvungen att springa fram och ta bort honom därifrån. En kort stund senare stod han där igen. Även om jag bar bort honom flera meter från rutschkanan.

Sedan fick han låna Mias fina röda boll. Det var roligt att kasta ut den ur sandlådan och se den rulla bort. Men mest spännande var ändå på basketbollplanen, där flera större barn sparkade fotboll. alvin klein stod och tittade på bakom staketet i säkert en kvart. När han senare fick syn på en blå boll tio meter längre bort från sandlådan, där jag förgäves försökte få honom intresserad av att sila sand, sprang han iväg.
Han sprang raka vägen till den blåa bollen och tog upp den. Sedan styrde han genast kosan mot grinden till basketbollplanen och klev in där. Släppte bollen och började sparka på den. Mycket målmedvetet!
Jag kan bara tillägga att jag la tillbaka den blå bollen där han hittade den tre-fyra gånger, för han tog den om och om igen och ville leka med den, innan vi gick därifrån.

Dagens bilder: alvin klein har upptäckt ett foto på sig själv i min plånbok.



Jag har förklarat att det är Alvin och samtidigt pekat på honom. Det upprepar han nu gärna. Så stod han och hälsade på och "pussade" sin egen spegelbild häromdagen. Vände sig till mig och frågade "Var är Alvin?" (var?-tecken plus pekade på sig själv). Sedan skrattade han och pekade på sin egen spegelbild. Känner han igen sig själv i spegeln?

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAA! Han kommer bli fotbollsspelare!! Yes!! :D

Och vilken smart sådan, det är riktigt duktigt att känna igen sig själv. Och pussa på sig själv, det är ju också bra. Ego-Alvin :)

Anonym sa...

Klart han gör! Tack för "ringen" som moster Nenna sa, på min födelsedag. Jag hörde tydligt hur Alvin sa hej!