lördag 10 januari 2009

till ett kyligt vintrigt Tyskland

Efter fyra underbara, sköna och slöa veckor hemma i kära Svealand flög alvin klein och jag igår tillbaka till Tyskland, där Pappa V väntade på oss (vid bagageutlämningen på flygplatsen, han trotsar alla förbud för att möta oss där! This must be love!) sedan en vecka. Egentligen skulle vi ha flugit tillsammans för en vecka sedan, men jag hade problem med bihålorna och fegade. Bokade hellre en ny biljett och lät den gamla förfalla. Den som vet hur smärtsamt det kan vara att gå in för landning med bihåleinflammation "i bagaget" förstår mig nog...
Tyskland visade sig från sin bästa sida: minus 6 grader, snö och alldeles klar stjärnhimmel. Och idag sken solen, vi tog en långpromenad och jag blev förvånad att solen stod relativt högt fortfarande vid samma tid som den går ner i Sveriges huvudstad... Men jag ska fortsätta att förklara för alla tyskar som undrar att det inte är så hemskt mörkt på vintern i Sverige. Det är bara annorlunda.

alvin klein har varit på åter-upptäcksfärd i hela huset, jag tror nog att han kände igen sig trots så lång tid på annan ort. Imorse tex såg han sin gunghäst, ropade förtjust "häää" och kröp snabbt fram till den och ville gunga. Trappan ville han som alltid klättra uppför och även nerför igen, vilket jag lät honom göra - baklänges och med min hjälp, förståss. Men det var ingen bra idé... för rätt som det var halkade han och slog munnen i kanten på ett trappsteg. alvin klein gallskrek och blödde starkt ur munnen, nen vi fick inte kyla ner såret på läppen. Jag har inte ens fått undersöka tänderna på hela dagen... Usch usch usch. Nånstans läste jag om att man bör gå till tandläkare med litet barn samma dag, men nu är det ju helg. Händer inte sånt här alltid på helger? Ska vi istället gå till läkare på hans ettårsdag (på måndag)? Det känns jobbigt.
Annars är det helt okej att var tillbaka. Planerar redan nästa resa hem igen. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas jag är pigg och kry nästa gång ni kommer upp, så jag kan terra Alvin ordentligt med kameran! Trodde jag skulle få ut fler bilder under julen, men icke. Han springer ju bara iväääg..! ;)

Förresten, har du något emot om jag lägger upp bilden på dig och Alvin på min blogg? Och ev. några dopbilder när de är klara..? :)

Kram syss!

Åsa sa...

Dags att planera semestern och speciellt några dagar hos oss, kanske? Vi har ju ett gästrum som väntar.
Apropå bilderna, så vill jag gärna se dem först :-) annars är det bara kul att läsa andras kommentarer om dina bilder på alvin klein, hehe

Anonym sa...

Ja! Jag måste ta mig ner dit snart. Skulle vara jättekul om jag kunde ta mig ner på våren. Jag får ju inte någon betald semester än, men i april så! Kanske får möjlighet att sticka ner tidigare också!

Den bilden jag först och främst syftade på är den enda du sett hittills. Tänkte också att det kunde vara kul att se vad andra tycker om den, det är så sällan jag lägger upp bilder på människor liksom :)

Sen har jag nog redigerat klart alla bilder nu, ska göra om alla till svartvitt och finjustera lite bara :D