tisdag 13 januari 2009

lustigkurre


Idag var det speciellt två saker som jag tyckte var roliga och som jag vill dela med mig (kanske för att jag är för lat för att skriva om det i min dagbok men ändå inte vill glömma bort det?):
Imorse var alvin klein vaken alldeles för tidigt och Pappa V och jag turades om att fortsätta sova respektive leka med alvin klein. Jag började med att sova och när det var min tur att leka var alvin klein inte bara pigg som en mört utan ville även göra något nytt. Han tog tag i mitt pekfinger och visade vägen. Den förde ut ur hans rum, nerför trappan och in i vardagsrummet. Där lekte vi ett tag med några av hans nya leksaker. Och så hittade han mössan han fick av kompis Levi igår i födelsedagspresent och jag satte på honom den. Mössan åkte förvisso rätt snabbt av, men efter en kort stund ville alvin klein ha på sig mössan igen, och sedan grabbade han tag i mitt pekfinger och förde mig ut ur vardagsrummet till hallen och till ytterdörren. Han ville gå ut! Iförd enbart pyjamas och sovpåse samt mössan. Som tur var är han ännu för kort för att öppna dörren själv... Jag försökte få honom på andra tankar: klä på oss först och äta frukost, typ. alvin klein lyssnade inte på det örat, utan försökte få på sig sina varma tofflor (som han brukar ha när han ligger i barnvagnen) som låg där i hallen. "Jag ska gå ut. NU!"

I vardagsrummet har vi ett vitrinskåp som vi inte vill att han är vid och som han gärna bankar på glaset på (= förbjudet = roligt). Jag satt vid matbordet i vardagsrummet och hade alvin klein i knät, och när han blev för orolig släppte jag ner honom på golvet. Jag fortsatte det jag höll på med men insåg snabbt att alvin klein var märkligt tyst. Vände mig om, där stod alvin klein direkt framför vitrinskåpet, händerna uppe i luften, beredda att banka på glaset - men han tittade på mig, väntade på att jag skulle SE att han tänkte göra något förbjudet, skrattade med busig blick när jag såg på honom, och störtade sig fram till vitrinskåpet med ett förtjust tjut. bank bank

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilken härlig unge! Låt honom bara inte fåallt han vill! Det är svårt stå emot ett gulligt litet barn. m