onsdag 3 december 2008

Vinter 2.0

När jag drog upp persiennerna sent om sider i morse, så var allt vitt därute. Överraskning! Jag hade inte läst eller hört någon väderleksrapport. På radion hörde jag senare att det var trafikkaos, som vanligt, med upp till fyrtio kilometer (ja, fyra mil!) bilkö på motorvägen! De som satt fast där roade sig med att bygga snögubbar och ha snöbollskrig - på motorvägen.
Men det är tyvärr återigen alldeles för milt och enbart blötsnö, som nu på eftermiddagen ska övergå i regn. Så alvin klein blev genast blöt när vi gick ut i trädgården och skulle leka i snön, sedan satt han bara där och tittade hur snön föll.

Han var förståss trött. Det blir man om man är klarvaken två timmar mitt i natten och sedan vaknar tre gånger till innan solen hunnit upp. Konstigt nog sover han bara sämre när han är trött: på förmiddagen sov han bara en halvtimme. Så det var inte mycket vila jag fick heller. Den hade jag kunnat behöva, för ikväll ska jag på julfest/julmiddag med jobbet. Om jag nu kommer dit...

Om man inte kan räkna får för att somna, så kan man titta på snöflingor som sakta dalar ner till marken, det tröttnar nog också, tänkte jag och satte ut alvin klein i barnvagnen efter att han bara gnällt för precis ALLT men ändå protesterat mot att gå och sova igen. Och se, efter tio minuter somnade han.
Visst ser det skönt ut!?

Inga kommentarer: