söndag 7 december 2008

glöggpartyt som bidde en tumme...

Nästa gång jag bjuder in till glöggparty så får det vara på sommaren! För nu i vintertid är ju alla sjuka.
Jag hade frågat allt som allt nio par vänner o bekanta om de ville komma o dricka svensk glögg o äta lussebullar o baka pepparkakor idag. Inbjudan kom lite sent, så flera kunde inte, men fyra par skulle komma. Med barn. Ett par kom. Alla andra blev sjuka.
Men vi hade det trevligt, även om vi inte var femton personer (inkl. barnen) som jag hade räknat med igår kväll, utan bara sex. Vi bakade pepparkakor och åt upp hälften på en gång. Och jag behövde inte göra egen glögg, köpeglöggen räckte. Och lussebullar har jag kvar till nästa helg :-)

alvin klein tycker om lussebulle, han fick en smakbit och satt där nöjd: "mmmmm" och mumsade i sig den. Pepparkaka var väl sådär. Hälften kastade han ner på golvet.

Innan de sista återbuden kom åkte jag till macken och köpte vin för att kunna göra egen vinglögg. För även om affärerna har stängt på söndagar i detta land, så kan man köpa öl, vin och sprit på bensinstationen. Till och med på en söndag! Visst är det bra!

Inga kommentarer: