fredag 7 november 2008

matkladd & co

Det finns de som utbrister "Åh så sööt!" så fort de ser en liten bebis. Och det finns med säkerhet personer som fortfarande tycker att bebisen eller lilla barnet är "åh så sött" även när det skriker, när det inte vill äta, när det hellre vill kladda med maten och sprida ut det över hela köket och sig själv, in i minsta hudveck, när det inte vill bli bytt på utan vrider o vänder på sig och gallskriker så att blöja samt innehåll hamnar någon annanstans än i sopkorgen...
Jag hör då rakt inte till den sortens människa. Nej, inte heller med mitt eget barn. Inte alls. Men jag förlåter honom. Den här gången. Och nästa förmodligen också.
För han är ju så söt. Egentligen.
Som när han rullade upp hela toapappersrullen och tuggade i sig lite av pappret...

2 kommentarer:

Erika sa...

Ja vad ska man säga. Söta är dom,fast dom inte alltid (sällan) gör som man vill :D

Anonym sa...

Alvin är åhhh så sööööt!!! Längtar efter att ses! Jag kommer hem den 21 dec o stannar till den 2 jan. Kolla in min blogg nu, har uppdaterat med bilder från färdigmålade lägenheten! kram kram Linnéa