tisdag 18 november 2008

En massa Alvinissar

Så här skriver Namnstoppen.se om namnet Alvin:

"Alvin är ett mansnamn. Namnet ökar snabbt i popularitet och är på väg att bli ett ganska vanligt namn. Det finns bara några hundra personer i Sverige som heter Alvin men bland de yngsta är namnet bland de 175 vanligaste tilltalsnamnen. Alvin har använts som förnamn i Sverige sedan början av 1500-talet, då stavat Alffwin. Alvin kommer från det forntyska namnet Albion som också kan ha gett upphov till Albin."

På skoj "googlade" jag efter namnet Alvin på svenskspråkiga sidor för att se om jag hittar min egen blogg... På 0,08 sekunder spottar sökmaskinen ut 304.000 sidor på svenska med det namnet. OJ! Men min blogg hittade jag inte på de första 16 sidorna, sedan gav jag upp. Men jag hittade en massa andra bloggar:

"mitt liv som mamma till Alvin" - hm, var inte det MITT tema?

"Livet som mamma till världens finaste Alvin" - där har vi en till, och hallå där, MIN Alvin är den finaste!

Och så en blogg med en HUND som heter Alvin...

Jag anade att jag inte var ensam och minst av allt orginell, med det hade jag inte kunnat tro. Tja, vad hittar man inte på en tråkig novemberkväll hemma när alvin klein somnat redan kvart över sex (!) och hans far kommer hem senare?

3 kommentarer:

Erika sa...

Svårt med namn. Vi har inte kommit på vad "Bubblan" ska heta ännu.....
Marcus är ett förslag, vad tycker du?

Åsa sa...

Erika: se din blogg

Anonym sa...

Googlar man Alvin Klein så dyker min gamla blogg upp både på första- och andraplatsen. Din blogg kommer "bara" på tredjeplats ;)