måndag 28 februari 2011

det är "en sån där dag" idag...

Idag var en - du vet, sån där dag då det mesta verkar bli annorlunda än man tänkt sig. Eller helt enkelt blir fel. Men samtidigt har vi haft tur i oturen i det mesta.

Som att ena hjulet på barnvagnen gick sönder. Men som tur var lossnade det inte, för det hade inte varit kul med två barn plus all mat jag precis hade handlat i.

Som att den superfina läslampan som Pappa V gjort till mig gick sönder. Men som tur var var det bara en liten men viktig del av lampan som lossnade och inte ramlade ner i golvet, för då hade vi kanske inte kunnat laga den så lätt.

Som att morten gross i sin iver att nå allt längre upp drog i en blomblad som hängde ner över hyllkanten och drog ner blomman med kruka och allt.
Som tur var landade blomman uppochner på morten gross' huvud.
Som tur var kunde jag bara lyfta bort krukan från morten gross' huvud - den gick inte sönder och morten gross gjorde inte illa sig på den.
Som tur var hann inte morten gross äta upp något av blomjorden.
Och jag antar att det var tur att jag inte hade hunnit vattna blommorna än, för det är lättare att få bort torr blomjord än blöt från ett litet barn, kläder, böcker, leksaker, matta, etc.
Som tur var hade vi inte heller dammsugit i vardagsrummet på ett par dagar så att det ändå var dags att göra det (och som tur är kan man ju dammsuga upp torr blomjord).
Som tur var hade vi inte hunnit bada morten gross igår (det gjorde jag nu, men alvin kleins hjälp).
Som tur var hade vi bomullspinnar hemma så att jag kunde få bort resten av jorden ur morten gross' öra.

Nej, det var inte det enda som hände idag, resten lämpar sig inte för publicering. Det bästa jag kan göra nu är att gå och sova, så att ingenting mer kan hända. Go'natt!

Inga kommentarer: