onsdag 26 november 2008

snö och tö

Det kom ca sju centimeter snö i söndags kväll o natten till måndagen. Men det töade redan under snöfallet och på måndag morgon skyndade jag mig ut med alvin klein så att han skulle få en chans att leka i det vita. I det vita och blöta... Tog på honom vinteroverallen och ett par regnbyxor (som inte höll tätt, grrr).

Men alvin klein verkade trivas som fisken i vattnet!
Sedan gick vi på långpromenad i det underbara vädret, det var milt (upp till 5 plusgrader) och torrt, och ibland tittade solen fram. Luften var frisk och ren, det luktade lite vinter trots tövädret.
När vi kom hem igen, två timmar senare, var snön plaskblöt, dvs förvandlades i vattensörja så snart man tog i den. Men alvin klein tyckte ändå det var roligt att krypa omkring i trädgården (tills det blev blött genom regnbyxor, overall, byxor och strumpbyxor...). Snögubben jag hade gjort innan trillade isär men jag opererade den snabbt med snöresterna (se bilden nedan). Den står faktiskt kvar än, även om den har bantat!


De senaste dagarna har alvin klein annars roat sig med att plocka ur och plocka i lådor, det kan pågå i evigheter. Så nu hittar jag kalsonger i min strumplåda och leksaker i tvättkorgen. Och ibland gömmer han saker under mattan...

Inga kommentarer: