torsdag 30 oktober 2008

blöta torsdagar

Som mamma till bebis har man alltid fullt upp, iaf i Tyskland, för om man inte "aktiverar" sin bebis och lär den att simma, dansa till musik och fler språk än de som talas hemma innan barnet fyllt året, är man en dålig mamma, och för det finns det t om ett ord på tyska: Rabenmutter. Jag fick en bok av min käreste till födelsedan och den handlar just om Rabenmütter. Rolig att läsa, nu förstår jag de tyska mödrarna något bättre. Och hade jag läst den tidigare, hade jag nog funderat en eller två gånger extra på om jag verkligen måste gå till babysimning med alvin klein, utan kanske bara låta "de andra" tycka att jag är en sån där "korpmorsa" på pin kiv. Bara för att retas.
Men nu hade jag redan anmält oss till en babysimkurs för alvin klein tyckte det var så roligt att bada i somras (hemma i Svedala), trots 17-18 grader i vattnet. Och det är roligt, men jag kan inte låta bli att tycka att det känns lite fånigt när vi mot slutet kör ett slags ringdans (i vattnet) och sjunger om Bävern Butzemann... och det är en trallvänlig melodi som inte går ur huvet - hemskt!

Som ni ser, vi har fullt upp hela veckan om vi vill, man har inte tiiid till massa tråkiga men nödvändiga saker (typ städa, handla mat, tvätta), nej usch. Bara på fredagar har vi inget "program", så imorgon ska vi åka till IKEA. Det gör jag när jag får hemlängtan, det är som ett mini-Sverige. Jag äter oftast köttbullar i resturangen och handlar svensk mat i Sverigebutiken.

1 kommentar:

Erika sa...

Snart får du komma hem och äta massor av svensk mat!!! :)