lördag 30 oktober 2010

Hemlisar? Inte med mig inte!

När jag var liten avskydde jag när de vuxna pratade ett annat språk (läs: engelska) i min närvaro för att jag inte skulle förstå vad de pratade om. Hemlisar. Saker jag inte fick veta något om. Med tiden, speciellt utomlands, har jag insett att det är praktiskt att kunna prata ett annat språk om man inte vill att alla runtomkring en förstår vad man säger. Och naturligtvis använder vi oss av det även på hemmaplan, så att inte alvin klein ska förstå allt vi säger.

Trodde vi. Fram tills ikväll...

Pappa V frågade mig på engelska "Who shall bring him to bed?" - och innan jag hann reagera på frågan svarade alvin klein själv: han tittade på mig och pekade på sin pappa. Sedan skrattade vi alla tre.

Även morten gross gör framsteg: nu rullar han runt från rygg till sidan och sedan snabbt till magläge. Men - om man ska tro vad barnläkaren på tremånaderskollen sa, så vänder han sig inte frivilligt utan bara "råkar" rulla runt, typ "trillar-liggandes-och-hamnar-på-magen".

För att bara "råka hamna på magen" tycker jag att han gör det alldeles väldigt ofta, ser ut att ta sats och skrattar när han väl ligger på mage. Om och om igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förlåt då!Mamma (blir lik sin mamma......