onsdag 28 juli 2010

det är inte lätt att vara stor...


brandmannen alvin klein

Det är inte lätt att plötsligt vara storebror. Det märkte jag imorse.

Ofta när alvin klein tittar på sin lillebror säger han: Så söööt! och klappar morten gross och vill gosa med honom.

Men imorse vaknade alvin klein väldigt tidigt och grinade. Det dåliga humöret behöll han delvis under förmiddagen. När vi myste i sängen verkade allt vara okej, men när jag skulle byta blöja på morten gross vände humöret plötsligt.

Jag bad alvin klein hjälpa mig att öppna grinden till hans rum där skötbordet är, men det ville inte han. Så jag gick in dit själv med morten gross. Kvar i sovrummet satt alvin klein och tjurade och upprepade hela tiden: Jag vill inte öppna grinden. Men jag VILL öppna grinden!

När jag kom in i sovrummet igen, stortjöt alvin klein: Jag vill inte vara storebror! Jag vill att bebisen är kvar i din mage!

AJ! Det gjorde ont att höra det...

Plåster på såren fick jag på kvällen. Då hade jag varit en sväng på varuhuset och bytt ficklampan alvin klein fick av oss för ett par veckor sedan och som bara funkade i typ tio sekunder. Den nya ficklampan fungerade som tur var och alvin klein var jätteglad.
- Min bästa ficklampa! sa han. Och:
- Min söta bästa mamma!

Mmmm - det tycker jag om!

2 kommentarer:

Moster L sa...

Lite svartsjuk tror jag! Men snart kommer jag o busar med honom

Anonym sa...

Jag tror inte jag fattat riktigt ännu att jag är mormor till tva sma killar! det är märkligt! Kul! Tack ska ni ha!