söndag 20 december 2009

vinter!!!

Äntligen! Nu har vi också vinter här! Och det med besked: minus 14 grader hade vi natten till igår!

Idag har det snöat, 6-8 cm minst. Och det var bra det, för jag hade lovat alvin klein snö. Han tyckte det var väldigt roligt att springa omkring i snön, sparka upp snö så det yrde omkring honom, kasta snöbollar, borsta snö med en liten sopborste och dras runt på kälken av Pappa V.

(Vi tog lite bilder på alvin klein i snön, men det var med min svärfars kamera, så tyvärr har jag inte bilderna tillgängliga.)

På väg in i huset från bilen upptäckte dock alvin klein snöns nackdelar: han hade inga vantar på sig och tyckte inte alls det var roligt längre när han ramlade och fick iskall snö på båda händerna. När jag senare frågade honom om han gillade snön svarade han buttert:

Ain neej gilla nööö!

2 kommentarer:

Annika sa...

Så ni fick snö också till slut! Vi har fått jättemycket mer här idag, ett tag var det så vitt att jag knappt såg huset mittemot. Galet!!

Alvin får ta på sig vantarna igen och leka mer i snön. Så kanske jag får fota honom lite i jul? :)

Moster L sa...

Neeea oxå nööö vill ha!!! Göteborg = staden som snön glömde... bää! Vi har bara kallt.

Men snart lämnar jag ju snöfattiga västkusten!