söndag 26 oktober 2008

Äntligen här!

Jaha, då ska man alltså börja blogga själv nu då. "Spontant infall" här på soffan på kvällskvisten efter att ha funderat på den möjligheten i något som verkat som en evighet.
Men jag är nog inte känd för att hoppa på varje fluga (nä, stackars flugor!) utan betraktar det hela ett tag för att avakta om det är en endagsfluga eller en som surrar o surrar hela tiden och som man inte KAN ignorera efter ett tag utan är tvungen att smälla till om man vill sova gott - eller bara känna att man hänger med i modet.

Gott folk, jag ska presentera mig. Nej, det ska jag inte, men jag kan berätta lite om varför jag vill blogga. Vi börjar med titeln på bloggen: "alvin klein" - Alvin är min lille pojke, ca nio månader gammal, och när han var nyfödd tyckte vi att han var så liten att jag gav honom smeknamnet alvin klein (stavas med små bokstäver). och eftersom vi bor i annat land än min sida av hans släkt och man inte hinner uppdatera alla om allt - ja, ni kan ju tänka er... jag hoppas även att jag kan sätta in lite foton på vår lille busunge, så att alla kan se hur han växer. En alltså inte alltför orginell idé till en blogg, jag är medveten om detta.

men just nu har jag mest en stel arm för alvin klein vaknade förut o gallskrek o jag kunde inte lägga honom i sängen ner han hade somnat i min famn för då gallskrek han plötsligt igen. det tog en timme sisådär innan jag kunde lägga honom igen.
det måste vara tänderna det beror på. Det är en bra bortförklaring på mycket i den här åldern :-)

3 kommentarer:

Annika sa...

Spännande! :) Du kan ju alltid slänga in lite av de bilderna jag tog på honom, även om han inte ser sån ut längre :) Stor pojke nu ju!

(förresten, kan du inte ändra språket till engelska iaf, så jag förstår också? ;))

Åsa sa...

ah, nu hittade jag språkinställningen, var lite irriterad på att det var på tyska själv, hade ju faktiskt tänkt skriva på svenska. :-)

Erika sa...

Vad kul att du har börjat blogga!!! Kanske borde börja igen själv. Har inte gjort det på jättelänge. Rann liksom ut i sanden när jag började jobba. :)